Harapan MARYA Hanya Impian

Si Hitam Putih

Views
Assalamualaikum...
Pagi ni tadi, sebelum aku turun keja, mak bagitau aku, yg kucing kesayangan bapak, Gulong dh mati....Hmmm....kesian kat bapak...Aku tau, mesti dia sedih...Dia rapat sangat dengan kucing tu...Dia yg slalu memanjakn, mbelai, bagi makan, mandikkn...Kira Gulong tu dh dia anggap mcm anak dia la....Kadang2 dia cakap dengan Gulong mcm dia cakap dengan manusia...Dia tanya "apa khabar?dah mkn"...Aku senyum je bila tengok bapak cakap2 dengan Gulong...Si Gulong tu pun mcm paham2 je bila bapak cakap dengan dia...Dia jawab miaw miaw je la...Kalo dia jawab "dah pak"...Mau pengsan bapak, 2 3 hari baru sedar....hahaha...Gulong memang kucing yg baik & slalu dengar cakap...Cthnya kalo time kitorang mkn, dia miaw miaw kt tepi meja, kalo bapak cakap, "Gulong jgn kacau...Nanti gulong mkn"...So, dia akan pegi tempat lain...X pun dia dudok jauh2 sambil tgk2 kitorang mkn...Lepas habis mkn, baru bapak bagi dia mkn....Satu lagi, Gulong suka sangat keluar ikut tingkap, walaupun ada pintu...Kiranya tingkap tu mcm pintu dia la kot......Kalo time dia nak keluar & kitorang halang tingkap tu, mesti bapak marah...Dia kata kitorang jangan nak halang jalan Gulong...Hellooo pak..Mcm la kucing tu xdapat nak cari jalan lain....haha....Tp, xkisah la...Bapak memang sayangkan si Gulong....Aku pun sayangkn si Gulong, tp xpernah aku nak tunjuk yg aku sayangkan dia..Macam aku sayang bapak.....Maybe dsebabkan Gulong tu kucing bapak, so secara automatiknya, aku pun ssh nak show off aku punya kasih sayang kt Gulong.....Kadang2 bila aku penat balik keja, dia datang manja2 kt aku, aku marah2 dia...Aku tolak2 badan dia....Adoyaii, ksiannya kau kucing...Xtau apa2 pun, kena marah jugak kn...Bila dia dh x ada lagi, memang aku rasa kehilangan...Coz dia la satu2nya kucing yg ada kt rumah kitorang...Yg lain2 semua dh mati....Hmmm....

*sekadar gmbr hiasan....xpernah ambik gmbr Gulong...*

Aku doakan kau bahgia & gembira disana Gulong....Maybe belum masanya aku cari penganti..Tp, satu hari nanti aku nak cari kucing yg memang sebijik mcm kau Gulong....Yg benar2 memahami & menghormati tuan wlaupun kau hanya seekor kucing...

p/s:Gulong tetap dalam kenangan....

No comments: