Harapan MARYA Hanya Impian

There is only one happiness in life -- to love and to be loved.

Views
Assalamualaikum..
Hmm..Lamanya dh aku x update blog ni kn?Dh jd tempat pmbiakan nyamuk aedes agaknya...hehe....Maybe masa  yg x mgizinkan aku untuk mengupdate blog ni setiap hari, maklum la, bz dengan keja & life...So, hari ini aku rasa rajin semacam je nak update blog...Sepanjang 2 3 bln aku xda update apa2 ni, mmg byk la cerita suka duka yg aku lalui & aku tempuhi di setiap hari2ku....But, the only one je yg aku nak share & aku rasa cerita ni sangat2 la menarik (bagi aku la).....
Ok...Ceritanya bermula begini...Jeng jeng jeng...(kasi saspen skit)
Beberapa bulan yg lepas, (sblm bulan posa kot), DIA add facebook aku & tanpa berfikir panjang aku terus approve...Walaupun ketika tu aku mmg x kenal siapa DIA, tapi hati aku ni kuat sangat suruh aku approve je DIA....At least aku dpt knl DIA dengan lebih rapat lagi lepas tu kn....(thanks ya, coz sudi add)Beberapa bulan berlalu, tapi aku & DIA jarang bkomen time tu...Just like2 status je....(like la sgt..haha)...Then, nak dijadikan cerita, one day tu, aku balik dari kuching...My bas malam, so memang xtau la nak surah sapa ambik kt terminal....Pikir punya pikir, last2 nama DIA yg muncul dalam kepala otak aku ni...Aku dgn muka tebal s'incinya, mberanikan diri, mintak tolong DIA ambik...Mula2 tu, aku ingatkan nak gurau2 je..X sangka pulak DIA serius & dia sanggup tggu aku kt simpang masuk ke kampung aku sdgkn bas aku sampai kt sana dalam pukul 1.30 pagi mcm tu...Ooowhh...so sweet....hehe...Lepas kes dia ambk aku kt simpang tu, kitorang pun jd rapat la skit...DIA selalu bawak aku kuar jalan2, makan2...Seronok sangat bila dapat lepak2 dengan DIA, even sekejap je...Kadang2 bila xjumpa sehari, memang terasa rindu giler, mcm 15 tahun xjumpa....Dahsyat kn?hahahaha.....Aku tau DIA pun rasa apa yg aku rasa...Tp masing2  xberani nak meluahkn rasa rindu tu..Maybe malu atau rasa tu xperlu dluahkan dengan kata2....Hanya dapat dirasa dengan mata hati...(aduyaii...mcm cinte pulak...hehe)
Sejak tu, aku dpt rasakn kehadiran Dia telah membuatkan hidup aku bertambah ceria dari hari ke hari & aku tsangat la bahagia seperti dunia ini ana yg empunya...(jiwang la pulak..hehe)...DIA yg tiba2 hadir dalam hidup aku, tanpa aku duga & kehadirannya mmg menyedarkan aku bertapa hebatnya kuasa Allah sehingga mempertemukan aku & DIA disaat aku memerlukan seorang teman yg bukan hanya ada disisi aku dikala suka tetapi juga dikala duka....Aku bsyukur sangat, Allah telah pertemukan aku dengan DIA...DIA la pelangkap hidup aku & aku bharap & bdoa semoga dia la pelengkap hidup aku buat selamanya d dunia & akhirat...

*ini dia si jali jali...hahaha....(ambik pic dari tepi je la....x bole ambik dpn2...nanti heboh 1 kpg..opsss...)*

*ini pun x bole tunjuk muka...biar la rahsia*

Aku berharap semoga DIA la jodoh aku yg telah Allah tetapkn utk aku sejak azali lagi...Amin....Walaupun perbezaan usia, (aku 25 & DIA 21...Tuanya aku kn??huhu)tp aku yakin pada janji Allah...Sekiranya Allah telah tetapkan dia utk aku, sejauh mana pun beza usia kami berdua, kalo dh jodoh x akan ke mana kn...hehe...InsyaAllah....Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Yakinlah pada janji-Nya kerana kita orang yang beriman.

p/s :Muhammad Azizi Ahmad~Awak sentiasa dhati saya, hari ini, esk, lusa, thn dpn & selama2nya~

No comments: