Harapan MARYA Hanya Impian

::2012::

Views
Assalamualaikum.....

Hari ni masuk 11 hari dah kita melangkah ke tahun baru 2012...Hmm..Tak terasa begitu cepat masa berlalu, kn?Umo pun dah semakin meningkat...hehe...So, sempena tahun baru ni, korang dah ada azam baru ke?@ pun forwardkn aje azam tatun lepas?hehe....Aku sebelum masuk tahun baru dah tanam azam awal2..Tapi,  x tau la tercapai ke x...Janji ada usaha, insyaAllah, semuanya akan tercapai...Antara azam2 yang aku dah set dalam kepala otak aku ni :
  1. Nak cari kerja yang lebih menjamin masa depan...
  2. Nak kawen (dah gatal sangat agaknya)
  3. Xnak bermusuh dengan ssiapa pun 
  4. Nak kurangkan sikap marah & panas baran 
  5. Nak pakai tudung....(insyaAllah)
  6. Nak ambik lesen moto & kereta
  7. blablabla....(xda idea kot)
Haaa...Apa macam, ok x aku punya azam?Apa?x ok?hmmm....sikit sangat kot?kalo nak di ikutkan, mmg banyak lagi azam2 yang ada dalam kepala otak aku ni, tapi kebanyakkannya yang merapu2 je...hahaha...contohnya, nak masuk pertandingan karaoke, nak belaja masak (bkn xpndai masak ok...tp, nak belaja masakan ala2 masterchef gitu..haha), nak belaja menjahit & banyak lagi la...karang aku listkan semua, sampai raya cina tahun depan pun, belum tentu habis punya...hahaha

Kadang-kadang bila dfikir2kan balik, selama ni, memang setiap2 tahun kita tanam azam...Tapi, ada x yang berjaya merialisasikan azam2 tersebut?(chewah...skema semacam pulak ayat aku ni..haha)Dsebabkan tu la, aku b'azam akan merialisasikan azam2 aku utk tahun ni...Harap2 berjaya..Amin....Aku yakin, kalo kita berusaha bsungguh2 & yakin dengan apa yang kita bakal buat, insyaAllah, benda2 tu semua akan jadi kenyataan...Tapi, kalo kita just tanam azam, then dok rumah goyang kaki, macam mana azam tu nak bjalan?Sdgkan kita sendiri x mgerakkannya..?Betul x?Aduh2..Apa yang aku dah merepekkan ni?hahaha...Harap2 korang x bosan baca entri aku ni k..hehehe

Selain azam2 kt atas ni, aku berharap sangat2 semoga tahun ni akan memberikan aku lebih kedamaian dalam hidup, dimurahkan rezeki, dpanjang umo untuk aku terus bbakti kepada ke 2 org tua aku & sentiasa berada dalam lindungan Allah s.w.t...Amin....

Sekian saja untuk kali ni...Jumpa lagi dlain waktu..hehe..daaa....

No comments: