Harapan MARYA Hanya Impian

Bahagia Itu Milik Kita

Views


Rasanya sekarang ni semua orang dok sibuk cerita pasal pernikahan Lisa Surihani & Yusry KRU kn??So, aku pun tak nak la lepaskan peluang untuk sama-sama berkongsi rasa bahagia tu..hehe...Sebelum tu, aku nak ucapkan selamat pengantin baru buat Lisa & Yusry..Semoga kekal hendaknya..Amin....Diaorang tu pun memang sama cantik, sama padan...Bagai pinang dibelah dua...Beruntung la si Yusry tu dapat Lisa...Dah la lawa, lemah lembut pulak tu...Chewahh...

So, bila dah tengok-tengok gambar sepanjang majlis pernikahan diaorang tu, aku rasa jeles la pulak...Eh-eh, jangan salah sangka ok..Bukannya aku bermaksud aku ni jeles tengok Lisa dah jadi isteri Yusry, tapi hakikatnya aku jeles tengok orang kahwin..Even kawan-kawan aku kahwin pun aku rasa jeles jugak..Maklum la, aku ni belum kahwin-kahwin lagi, tu yang rasa semacam aje..hehe...Maybe disebabkan faktor usia jugak la yang buat aku rasa terdesak sangat nak kahwin kot..hahaha...Tapi, bila difikir-fikirkan balik, hal kahwin ni mana boleh buat main-main...Kalo belum ready dalam serba serbi, susah jugak rasanya nak kahwin....Tapi, yang buat aku rasa menyampah sangat, bila orang asyik dok tanya, "bila nak kahwin?"...Ya Allah, tak ada soalan lain ke?Sikit-sikit tanya benda yang sama...Lagi-lagi bila diaorang selalu tengok kita ni selalu berkepit dengan boyfiend...Mula la nak sibuk jaga tepi kain orang..."Helo makcik-makcik, rasa-rasanya tak yah la makcik-makcik semua dok myibuk tanya hal yang sama tiap kali bjumpa...Tak letih ke?"Haiyyoo..

Bila aku dudok sorang-sorang macam ni la yang buatkan aku selalu terfikir..Sepatutnya, umo macam aku ni, rasanya memang dah layak sangat kalo nak kahwin..Dulu-dulu time zaman sekolah pun, aku target nak kahwin umo 23 tahun.....Tapi, sekarang aku dah nak masuk 26 tahun, masih tak kahwin-kahwin.....Apa nak jadiiii..Hakikatnya, aku memang nak kahwin..Semua orang dalam dunia ni kahwin...Semua orang nak rasa bahagia, ada suami, ada anak-anak..Aku pun macam tu jugak...Sebelum ni, aku pernah plan nak kahwin...Time tu aku muda lagi...Tapi, ye la, jodoh ditangan tuhan..Bercinta lama mana sekalipun, kalo dia bukan jodoh kita, kita kena redha...Kita cuma merancang, tapi Allah yang menentukan segala-galanya...Aku pasrah dengan segala ketentuan illahi.....Aku yakin semua yang terjadi ada hikmah disebaliknya...Maybe Allah dah tetapkan jodoh aku buat orang lain..

Sekarang ni, bila aku dah jumpa orang baru, aku rasa memang benar Allah sengaja temukan aku dengan orang yang salah sebelum ni, supaya aku dapat belajar rasa disayangi, rasa menyayangi & rasa kehilangan...Even semua rasa tu ada yang buatkan aku happy, & ada jugak yang buat aku sedih, tapi aku tetap bersyukur di anugerahkan semua rasa tu...Dari situ aku dapat belajar erti kehidupan...

So, bila dah 2 tahun kes tu berlalu, aku pun dah jumpa peganti, aku harap sangat-sangat, biar la yang ni terakhir..(malas nak cari-cari lagi..aku bukannya lawa mana pun)Lagipun, kalo dah jodoh x kan ke mana...Iye dok?hehe

Ok, setakat ni aje la dulu kisah sedih aku ni..hahaha..Karang aku taip panjang-panjang, ada pulak yang menyampah...Tak gitu adik-adik?hehe...Ada masa kita jumpa lagi...Tu pun kalo aku ada idea & rajin nak update blog ni...Tak pun aku simpan aje dulu, buat pekasam...hehe

Bye2...(^^,)

No comments: