Harapan MARYA Hanya Impian

Aku Takottt....

Views

Semenjak bf aku dah tukar tempat keja baru ni, hampir tiap2 hari dia balik lambat...Kesian kat dia...Tu x apa lagi...Yang aku ni pun dah terlibat sama balik lambat sama macam dia, lagi la kesian...Mana x nya...Dah dia yang ambik & hantar aku tiap2 hari turun & balik keja...So, nak x nak, aku pun terpaksa la jugak balik lambat....Kadang2 kol 6, 6.30 petang baru aku balik...Tapi demi dia, aku sanggup tunggu.....Lagipun aku ni menumpang je..Kalo dah menumpang tu, buat la cara menumpang, ye dok??

Tapi, hakikatnya, aku takut kena tunggu sorang2 kat kilang yang besar ni....Semua pekeja dah balik & tinggal la aku sorang2 dengan pakcik guard...Kadang2 tu aku terpikir la jugak, "bole percaya ke pakcik guard ni??"

Maklum la sekarang ni macam2 kes yang kita dengar & kita baca...Tu yang buat aku seram sangat kena tinggal ngan pakcik guard ni....huhu....Tapi, x baik la aku nak bersangka buruk kat orang....So, untuk mengelakkan dari terjadinya perkara2 yang x diingini, aku pun pergi la tunggu kat pondok depan kilang...Tapi...(banyak pulak tapinya), kat sana banyak pulak nyamuk..Habis badan aku kena gigit nyamuk...

Hari2 yang berikutnya, aku x nak lagi tunggu kat pondok tu...Aku tunggu aje kat ofis..Bila dah dudok kat ofis sorang2, aku rasa seram semacam la pulak....Mata aku ni dok melilau ke sana kemari, tkt2 ada benda @ makhluk yang x diundang tiba2 ada kat depan pc ke, x pun tepi pintu ke, xpun bawah meja ke, x pun dalam mesin photostat ke,eh2...bole ke??Ok2....disebabkan aku takut, so imaginasi aku tinggi & aku mula la imagine yang pelik2...Then, akhirnya, aku jugak yang takut sampaikan peluh dah menitik2 ke muka ...Tengok, bertapa takutnya aku...Tapi, sebenanya x da apa2 benda pun yang nak dtakutkan kat ofis ni..Aku je yang terover takut...Tu la tengok lagi cerita hantu banyak2, haaa kan dah takut tu...hahahaha

10 comments:

Iera balqis said...

alolo..kcian nya awk..sye pon pena kena tinggal sorg2 da la time tu nak dekat pukul 12.00 am..xsenanya cte dye begini time tu sye baru blik dari kelas tambahan utk darjah 6..boley plak my parents lupa nak amik sye kat skola rendah dulu..dok sye menunggu..xsampai2 tinggal la sy edgn pak guard tu..last2 sye nangis sampai terkedu..huhu..pastu bernasib baek la ade org sudi tumpangkan sye blik ke umah iaitu my teacher..sdey kot..ble diingatkan blik..hehe..anyway ,done comment ur entry & done follow ur blog ! hit me back..tq yea :)

awk jom terjah blog nie , komen & tekan my churp-churp skli yea disini : http://kisahhatiherbalife.blogspot.com.au/

Chah said...

huhu..kciannya darjah 6 dah kena tinggal...sy ni nsb baik dh tua2 mcm ni kena tinggal..kalo darjah 6, mmg nangis x blagu la jawabnya...hehe...btw, thanks dh follow sy..sy pun dh follow awk balik...

mieraahajis said...

samalah. teringat zaman sekolah dulu. baru 15minit ayah lambat sampai sek, da nanges. hahahha. tapi, mujurlah zaman dulu xde kes2 macam sekarang ni kan. ish ish ish

Chah said...

betul tu...kalo dulu balik sekolah sorg2 pun xtkt...coz sklh dekat je, bole jln kaki...tp kalo sekarang ni, jgn hrp la berani nk jalan sorg2 balik sekolah...

Chubby Hanna said...

kita pun sama, tunggu encik tunang je hari2, hehe

Chah said...

kcian kn kita..tp demi cinta, aku rela menunggumu...hahaha

Lizzie Yasmin said...

Kalau ada kedai makan area situ baik tunggu kat kedai jer.. Kalau nmpak pak guard mcm ssh nk percaya.

Chah said...

mslhnya, area tu mmg x da kedai makan...mmg jauh sikit dr bandar...bustop pun jauh bbatu2...haha

Nana said...

awak amek ler lesen..beli kete sndiri...heee

Chah said...

mmg nk amek lesen,tp rasa tkt pulak nak drive...haha