Harapan MARYA Hanya Impian

Sebuah Kehidupan

Views

Kadang2 hidup kita x selalunya indah...Luaran orang tengok bukan main happy lagi, siap gelak2, bertepuk tampar dengan kawan2, tapi hakikatnya, hanya dia & Allah aje yang tau...

Kata orang, hidup kalo x da masalah, x ada gelombang, x ada gelora, bukan hidup namanya...Ya, aku setuju...Walaupun kadang2 rasa menyampah, rasa putus asa dengan semua yang kita hadapi sehari2an, tapi hidup perlu diteruskan jugak....Bila kita ada masalah, x semua orang yang akan paham...

Macam aku, bila aku ada masalah, rasa susah sangat nak cerita dengan orang..Selalunya aku diamkan aje...Tapi, bila dah aku x tahan, baru aku cerita...Tu pun bukan dengan semua orang...Selalunya aku cerita dengan kawan baik aku, Mas...Dia la satu2nya kawan aku yang aku rasa paling selamat & paling selesa untuk aku cerita masalah aku..Kadang2 benda remeh temeh pun aku ceritakan jugak...Macam kawan aku pinjam duit x bayar2 ke, kena marah boss ke, lambat masuk opis ke, henpon rosak ke, semua aku cerita kat dia..

Semakin dekat tarikh majlis pertunangan aku, semakin banyak pulak masalah yang aku rasakan susah sangat aku nak hadapi sorang2...Aku perlukan teman, aku perlukan seseorang untuk bagi aku semangat untuk aku terus bangkit...Aku x kuat sebenarnya, tapi semua orang pikir aku kuat....Semua orang pikir aku boleh harungi semuanya sorang2...Hmmm...Entah la...Maybe disebabkan aku x pernah cerita masalah aku, so semua orang pikir aku x da masalah...Ketika hati aku bergelora menghadapi kesusahan, aku masih mampu ketawa, masih mampu bersandiwa seolah2 hidup aku sentiasa aman damai tanpa ada apa2 benda  pun yang merosakkan mood aku...Hahaha....Aku memang pandai berlakon...

Aku x mau orang lain susah hati bila aku kata aku ada masalah..Cukup la aku sorang yang menghadapinya...Biar sesukar mana pun cara untuk aku menaganinya, aku yakin, selagi aku mencuba, insyaAllah, Allah akan membantu...Allah x akan pernah biarkan hambanya keseorangan...

Selain tu, aku juga tau, sesusah mana pun aku, disisi aku sentiasa ada mak, bapak, abang, sayang & kawan2 yang akan sentiasa berada disisi aku selagi aku masih bernyawa....Aku x seorang dimuka bumi ni...Aku ada ramai orang yang kadang2 aku x sedar akan kehadiran dorang semua...

Semoga aku akan lebih tabah menghadapi liku2 hidup ini....



2 comments:

Zee Azie said...

Samalah. kmk pun selalu berlakon. im forced to fake a smile, a laugh everyday of my life. huhuhu. tapi sabar jak k.. walau apapun.. kita boleh!

Chah Abbas said...

hehehe..yalh...plh2 hepi jaklh...wpun dlm ati ya mcm apa jak asa kn..hehe