Harapan MARYA Hanya Impian

Surat Interview

Views


Pagi ni tadi, abang posman masuk opis..Kat tangan dia ada satu surat..Then dia panggil nama aku..Aku angkat la tangan (lagak macam budak sekolah angkat tangan masa cikgu ambik kedatangan)...Dia kata surat interview...(x tanya pun) So, dengan gelojohnya, aku bukak surat tu..Nasib baik x koyak...hehe..Bila dah tengok je kat atas surat tu, KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA, hati aku dah berbunga2..Maybe apa yang abang posman cakapkan tadi betul kot..Dah dia hari2 dok anta surat, mesti la dia tau macam mana rupa surat interview kan...Bila aku dah baca, yesss, aku berjaya...Akhirnya aku dipanggil jugak pergi interview...Alhamdulillah....Bayangkan la dah 2 tahun aku apply, tup2 hari ni aku dapat surat panggilan interview...Tanpa pk panjang, terus aku call si dia...(konon nak berkongsi kegembiraan la kan..hehe)..Dia kata tahniah & semoga berjaya..InsyaAllah...

So, mulai saat ni, aku kena study apa2 aje benda yang berkaitan..Terus terang aku cakap, ni first time aku interview government....Memang rasa takut jugak la...Entah apa benda yang akan ditanya nanti, aku pun x tau lagi...Berdebar2 pulak rasanya...Macam nak ambik SPM pulak...hahaha

Kalo kita yakin & kita berusaha, insyaAllah, Allah akan tolong kita....Jangan cepat mengalah sebelum mencuba...Satu lagi, kalo Allah dah tetapkan tu rezeki kita, walau ditutupi gunung berapi sekalipun, tetap jugak akan menjadi rezeki kita...Tapi, kalo bukan rezeki kita, dicelah2 gigi sekalipun, bila Allah dah tetapkan tu bukan rezeki kita, tetap jugak bukan rezeki kita....Percaya la setiap manusia di muka bumi ni Allah dah tetapkan rezeki masing2...Yakin la pada janji Allah....


No comments: