Harapan MARYA Hanya Impian

Hari Ibu Bapa & Hari Jadi Beramai2

Views



Malam tadi si dia ajak makan2 kat rumah dia...Dia kata nak sambut bithday, tapi x tau pulak birthday sapa...So, petang semalam, lepas balik keja, terus balik rumah...X sempat nak melencong pergi tempat lain, takut lambat pulak balik nanti...Bila dah sampai rumah, ingatkan nak mandi terus..Tapi aku bole pulak bersantai2 sambil menonton cerita seindah sakura & x sangka pulak aku bole tertido2 kat depan tv...Bila aku terjaga, tengok2 cerita dah habis...Mengelabah aku g carik tuala & cepat2 g mandi...hehe..Then tengah2 aku syok bermandi manda, tiba2 bapak cakap si dia dah sampai...Cepat2 aku mandi..Nasib baik la aku pun dah nak habis mandi time tu...

Sampai je kat rumah si dia, tengok bukan main ramai lagi orang kat rumah..Tapi tu semua adik beradik & anak2 buah dia je..X da orang lain pun...So, aku pun masuk...Tengok semua orang kerumun kat meja, nak tengok kek birthday yang kak imah beli..Bila aku tengok, ada nama aku jugak kat kek tu...Owwhh..So sweet...Terharu sangat aku time tu....Even aku ni belum lagi jadi family dorang, tapi dorang tetap layan aku macam aku ni dah jadi sebahagian dari family dorang..Terima kasih banyak2 kat semua family sayang...


tadaaa....ni la dia kek hari ibu & bapa, & harijadi kitorang beramai2...

Selamat hari ibu & bapa, Maskiah & Ahmad
Selamat harijadi, Mirul, Kimi, Paiz, Man, Aniq, Wafa, Amir & Sah...(aku la Sah ni..hehe...family dorang panggil aku sah) 

Lepas dah bergambar apa semua, abang Awie pun bagi sikit ucapan...Sedih jugak la bila dengar ucapan dia untuk mak & bapak dorang...Even aku baru je kenal dorang, tapi aku dapat rasa family dorang ni memang jenis yang penyayang & mementingkan family...Bila dah habis ucapan yang serba ringkas tu, abang Awie pun baca doa...

Terus terang aku cakap, aku x pernah rasa seronok macam tu coz selama ni aku hidup dalam suasana family yang kecik..So, bila dah jumpa family besar macam ni, rasa dia memang lain macam sikit...Tapi, bila makan2 macam tu, teringat pulak kat mak & bapak kat rumah...Kalo la mak & bapak ada sekali, mesti lagi seronok...

Dah settle makan, cuci pinggan, kitorang pun dudok lepak2 sambil cerita kisah2 silam dorang...Mak & bapak si dia awal2 dah masuk bilik..Nak tengok pertandingan tilawah al-quran...Yang kitorang ni pulak, bukak lagu kuat2 sambil anak2 abang Awie shuffle...haha..Budak2....Seronok tengok keletah dorang tu...

Mata pun dah ngantok & esok hari nak keja, so aku pun mintak diri nak balik..Kesian pulak biarkan mak & bapak berdua aje kat rumah....Sebelum balik tu, mak si dia dah tapaukan makanan untuk family aku....

Bila sampai rumah tengok mak & bapak dah tido...X sempat nak suruh rasa cupcake yang kak Ita buat...

2 comments:

Zee Azie said...

sweet nya bakal family mertua.. bestnya.. saya? ermmmmmm :(

Chah Abbas said...

hehehe.....insyaAllah...ada ya klak...