Harapan MARYA Hanya Impian

Majlis Pertunangan

Views




Seperti yang telah dirancangkan, pada 10hb Jun yang lepas, berlansungnya majlis pertunangan aku & si dia (Mohammad Azizi Ahmad)...Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar even beberapa jam sebelum majlis hujan turun dengan lebat..Risau jugak la kalo hujan x berhenti, mesti susah sikit maklum la rumah aku jauh sikit dari jalan raya...Kereta pun x dapat masuk dalam...Terpaksa masuk jalan kayu lagi..So, kalo hari hujan, memang basah kuyup la jawabnya kalo x da payung...Tapi, dalam setengah jam sebelum majlis, hujan pun berhenti & hari pun kembali berseri2..Chewah..hehe...



*hantaran dari pihak lelaki*

*hantaran dari pihak perempuan*

*bersama ayah & bonda*

*bersama kazen2ku*

*bersama kawan2*



Dalam bergembira, terasa jugak kesedihan, bila satu2nya abang kesayangan aku x dapat bersama2 di majlis bersejarah aku ni...Abang kat kl...Dia kata nak balik sebelum majlis, tapi malangnya tiket flight dah full....Malam sebelum majlis tu, abang call & dia nangis2 cakap dia x dapat balik...Memang aku sedih sangat2 bila abang x ada.....Kalo abang ada mesti lagi best...Dia yang pilih tarikh 10 jun ni, tapi dia yang x ada...Hmmm...X apa la..Benda yang x disengajakan pun....Semua orang x mintak pun benda tu jadi...


Ok...X moa sedih2 dah...Jum kita bergembira...Lalalala....Berbalik pada cerita pertunangan ni tadi,  tempoh pertunangan belum lagi confirm...Tunggu lagi perbincangan yang seterusnya..Bapak cakap, kalo duit dah cukup, bole la disegerakan...InsyaAllah...Harap2 aku & si dia dimurahkan rezeki lagi lepas ni..Amin...

Kola ikut perancangan aku & si dia, plan nak kawen dalam bulan 3 tahun depan....Itu pun kalo duit dah cukup & dipanjangkan jodoh, insyaAllah...Kata orang benda yang baik x elok ditangguh2kan....


Lagipun time bertunang ni, macam2 ujian & dugaannya...Harap2 la aku & si dia tabah dalam menghadapi segala ujian & dugaan sepanjang tempoh pertunangan ni...Semoga jodoh aku & si dia akan berpanjangan buat selama2nya..Amin...











3 comments:

Kak Nam Kepoh!! said...

hi dear..tahniah di atas pertunangan chah..kak nam singgah sini dan follow :)

sYiRa LoKMaN said...

hye hye awakkk ! dtg sini lg,hehee...

Chah Abbas said...

Kak Nam : hi kak nam...tq...:)
Syira : hye hye...tq..:)