Harapan MARYA Hanya Impian

Selamat Pengantin Baru

Views



Hari ahad lepas, sorang lagi kawan kitorang sama sekolah rendah dulu, Friza Bt Joni, dah pun selamat melansungkan perkahwinan dengan jejaka pilihan hatinya...Alhamdulillah...Terasa pulak diri ni dah semakin tua..hehe...


*berseri2 muka pengantin baru ni*



*pelamin yang simple tapi cantik*


*hahaha...kenapa semua macam x ready aje ni?*




Di majlis kawen Friza ni, semuanya aku rasa cukup teratur..Dari segi baju, makeup, pelamin, makanan, semuanya ok...Kadang2 tetamu yang datang ni akan komplen kalo makanan x cukup...Aku sendiri pernah mengalami pengalaman macam tu...Bila nak makan, makanan pulak habis...Air pun habis...So, kita yang dah penat2 menunggu ni, last2 semuanya habis, mana x panas rasa hati, kan...

Tu semua pun akan jadi pengajaran untuk kita semua...Bagi aku la kan, x perlu la nak buat hidangan sampai 5 6 jenis lauk...Cukup la buat dalam 3 lauk tapi memuaskan hati semua tetamu...

Ada jugak sesetengah majlis yang aku pernah pergi la kan, baju, pelamin, makk ooiii, bukan main lawa lagi...Mengalahkan baju kawen juta2 Memey pulak...Tapi, bila dah masuk bab makan, hmmm...susah pulak nak cakap....Tetamu2 yang datang pun rasa frust la kan..Diorang semua datang tu, bukannya datang just nak nengok kita pakai baju juta2 tu...Diorang datang pun, nak menjamu selera jugak...Kalo rasa2nya, setakat nak tunjuk baju, bagus x payah buat makan2.....Duduk aje la kau atas pelamin tu sampai ke malam...Iye dok?

Ok2, berbalik pada cerita kawan aku ni tadi, aku pun tumpang gembira tengok dia happy aje sepanjang majlis tu...Berseri2 aje muka dia...Pengantin baru la katakan..hehe

Apa2 pun, aku nak ucapkan, selamat pengantin baru buat Eiyja & suami, semoga kekal bahagia buat selama2nya...Cepat2 dapat baby tau..hehe...

No comments: