Harapan MARYA Hanya Impian

8 Bulan Yang Indah

Views






Hari ni 13hb, alhamdulillah, genap 8 bulan aku & si dia bersama & 1 bulan 3 hari aku dah jadi tunangan si dia. Syukur ke hadrat illahi kerana masih memanjangkan jodoh kami berdua. Aku cukup bahagia besama si dia & aku berharap jodoh kami akan berpanjangan buat selama2nya. InsyaAllah.



Sepanjang tempoh pertunangan aku ni, banyak benda yang aku belajar. Orang kata time bertunang ni, darah manis. Macam2 boleh jadi. Maklum la, sikit demi sikit perangai pasangan kita dah mula terserlah. Tapi, alhamdulillah, setakat ni xda lagi perangai si dia yang boleh mendatangkan marah aku. Kalo bergadoh pun, setakat gadoh2 manja je. hehe



Bagi aku, kunci untuk bahagia tu senang aje. Kita kena percaya & saling hormat menghormati antara 1 sama lain. InsyaAllah, semuanya akan jadi indah.  Aku percayakn si dia even kadang2 ada jugak la rasa macam curiga. Tipu la kan, kalo kata langsung xda rasa curiga. Tapi, curiga pun kena ada hadnya. Jangan semua benda pun nak curiga jugak. Xkan dia nak pergi jalan dengan mak pun, kita pikir dia jalan dengan perempuan lain. Lelaki ni kadang2, bila kita terlampau curiga & tuduh dia buat benda yang dia x buat, lama2 dia akan rasa meyampah & dia akan buat betul2. Percaya la. 



Selain percaya, kita pun kenalh hormat pasangan kita. Jangan main cakap lepas je. Aku hormatkan si dia even dia lebih muda dr aku. Dia yang akan menjadi suami & bapa kepada anak2 aku nanti, so aku kena belajar untuk hormat dia dari sekarang. Dia pun macam tu jugak. Percaya & hormatkan aku.

Bila dah amalkan semua tu, aku dapat rasakan perhubungan aku & si dia semakin hari semakin indah. Semoga kasih sayang & perasaan indah ini akan bersemi & mekar buat selama2nya.

Sayang, i love you so much. 



No comments: